3 hurtige, originale øvelser til at holde op med at bekymre dig

juli 28, 2018 i Anekdoter 0 Delt
Bekymre dig på et tog

Frygt og bekymring er to ting, der vil holde dig væk fra din skæbne, hvis du lader dem. Så giv dem ikke for meget plads i dit sind, eller lav bjerge ud af muldvarpe huller. I stedet skal du rydde op i dit perspektiv og give dig selv en mere fleksibel udsigt. Lær at træne dit sind med øvelser, der hjælper dig med at holde op med at bekymre dig.

Men det er ikke altid nemt at komme ud af bekymrings toget. Der er så mange gange, hvor du sidder fast på en envejs tur, på det vinduesløse bekymringstog. Derfor ender du med ikke at kunne se tingene der foregår omkring dig, og du føler dig forsvarsløs, fordi du ikke har nogen udsigter bortset fra den ene, som din overvældende angst giver dig.

“Bekymring er dumt. Det er som at gå rundt med en paraply og vente på at det skal regne. “
-Wiz Khalifa-

Og hvad end folk måske tror, ​​vil disse smertefulde cyklusser aldrig ende blot med slidte, meningsfulde tips: “Stop med at bekymre dig om ting der endnu ikke er sket. Slap af. Stop og nyd livet for et sekund. “

Når dit sind falder ind i denne udmattende dynamik og ikke lytter til logikken, gør det det automatisk. Det lader sig gå ned i en ubevidst strøm, hvor hele dit væsen spiller sammen til en meningsløs, rytmemæssig intern musik.

Hvis du vil stoppe med at bekymre dig, har du brug for et andet perspektiv, der går ud over hjernen. Du har brug for hele dit væsen, sanser og bevidsthed til at deltage i processen. Og nu vil vi fortælle dig, hvordan du skal gøre det.

En mælkebøtte blæser i vinden. Stop med at bekymre dig

Tre øvelser for at holde op med at bekymre dig

Bekymringer går hånd i hånd med tvivl. Og hvis der er en ting, vi alle ved, er det, at den moderne verden er defineret af det ledemotiv. På den anden side er der én ting, som folk ikke taler særlig meget om: vi har ikke altid fuld kontrol over vores mentale processer.

Du vil mærke angst eller stress i din krop, eller smerten i maven, eller hovedpine mv. Men du lægger ikke altid mærke til, hvor hurtigt dit sind virker. Du bemærker aldrig de stier, det går ned af, frygten det forventer, eller de forfærdelige ting, det bringer dig, uden du spørger. At holde kontrol og stoppe denne negative cyklus er dit absolut største ansvar.

Dine øjne foran et kamera

Denne øvelse er enkel, original og frem for alt effektiv. Det kan måske virke underligt i starten, men det har sin logik og værdi. Lad os nu se på hvad det indebærer.

  • Når du føler dig slidt af det overvældende træk af dine tanker, skal du gøre dette: Hent din telefon, åbn det forreste kamera, som om du er ved at tage et selfie og se på skærmen. Fokuser på dine øjne.
  • Dette er en bemærkelsesværdig måde at blive opmærksom på dig selv. Der sker noget i dig, når du ser dig selv i dine øjne. Noget beder dig om at stoppe, sænke dit hyperaktive sind og fokusere på her og nu.
  • Det hjælper også med at indstille dig i dine behov, når du ser på dine øjne og reflekterer over personen foran dig. Slap af og lad verden pause, så du kan omfavne denne person, du forsømmer så ofte: dig selv.

blåt øje. at bekymre dig vil påvirke dit syn på ting

Vælg en lyd

En anden vidunderlig strategi for at stoppe med at bekymre dig, indebærer at udvælge en enkelt lyd. Hvad du gør er at stoppe og fokusere på blot en af de stimulerende lyde omkring dig.

  • Lad os sige at du er på arbejde. Der er lyd alle vegne omkring dig: samtaler, stole bliver trukket, banken, computere, biler kommer og kører konstant på gaden, kollegaer taler om tilfældige rygter…
  • Nu ud af det store hav af lyde, vælg blot en. Måske er der et træ hvor alle fuglene synger foran dit vindue. Vælg den lyd, fokuser på disse fugle, og lad resten af ​​stimuli forsvinde i et par minutter. Lidt efter lidt vil dit sind beroliges, fordi det kun har ét job: at fokusere på den måde fuglene synger på.

Et krus med varm chokolade

Den næste ide er original og temmelig usædvanlig. Hvis du vil stoppe med at bekymre dig, skal du stimulere dine sanser. Vi ved alle, at rådgivning ikke hjælper særlig meget. Vi ved alle, at det at sige noget som “Jeg vil slappe af og tænke mindre” ikke altid virker. I stedet er det bedste, du kan gøre på disse tider, at gå en anden rute. Aktivér din lugt, smag eller nogen af ​​dine andre fysiske sanser.

varm chokolade, en af ​​øvelserne for at holde op med at bekymre dig

Denne teknik har en direkte forbindelse til mindful spisning, som i sig selv er forbundet med mindfulness. Og hvis du ikke kan lide varm chokolade, kan du vælge en anden drink. Tanken er, at det er en varm drik.

  • Den første ting du skal gøre er at lugte duften og den varme damp fra den varme chokolade. Så skal du ånde dybt, roligt.
  • Tag nu en slurk, men slug det ikke med det samme. I stedet skal du holde det i munden og lade din tunge nyde smagen. Lad dine smagsløg fylde op med hints af chokolade.
  • I det øjeblik du holder kruset i dine hænder, vil intet andet have betydning. Du vil sætte pris på det nuværende øjeblik og alle de fornemmelser du oplever.

Hvad du får fra disse tre enkle øvelser er dette: Du vil begynde at fokusere på dine sanser og berolige din krop. Og det vil få dit sind til at beroliges. Men det handler ikke om at narre det; du beroliger det bare for at få kontrol over det og stoppe det fra at være hyperaktivt. Fordi nogle gange er alt hvad du skal gøre for at kontrollere dit sind, at afslappe din krop ved at bruge dine fem sanser.

Prøv det i dag.

Fra internettet