Mirakel Morgen: Rutinen, som vil hjælpe dig til succes

Det kan påvirke resten af din dag at starte dagen rigtigt. Med rutinen, Mirakel Morgen, kan du sikre en mere effektiv dag.
Mirakel Morgen: Rutinen, som vil hjælpe dig til succes

Sidste ændring: 19 maj, 2021

Selvom der er mange rutiner, der kan hjælpe os med at opnå succes, er en af ​​de mest effektive Mirakel Morgen-rutinen. I denne artikel ser vi på, hvad den består af.

De fleste af os vil gerne have succes. Måske ønsker vi at forbedre vores forhold til vores partner. Eller måske vil vi gerne have mere fritid til at gøre det, vi virkelig kan lide. Eller måske er vores største ønske bare nyde et sundt liv.

Mirakel Morgen, også kendt som SAVERS-morgenrutinen, blev skabt af den amerikanske forfatter, Hal Elrod. Denne forfatter oplevede noget, der ændrede hans liv fuldstændig.

Efter en bilulykke stoppede hans hjerte i seks minutter. Selvom han overlevede, lå han i koma i seks dage. Hans tilstand var så kritisk, at lægerne troede, at han aldrig ville gå igen.

Imod alle odds kom Elrod dog til at gå igen. Fra det øjeblik besluttede han at dedikere sit liv til at lære andre, hvad han lærte af sin erfaring. Hans hemmelighed? For denne forfatter ligger nøglen til succes i at have en ordentlig morgenrutine.

Et vækkeur er starten på Mirakel Morgen

Hvad er Mirakel Morgen?

Dette system tilskynder personlig udvikling baseret på idéen om, at dagens første timer er grundlæggende for vores velvære. Hvordan vi bruger dem, vil således påvirke resten af ​​vores dag meget.

For eksempel, hvis vi bare står op og tjekker vores beskeder eller e-mail, er det sandsynligt, at det bliver sværere for os at fokusere på vigtigere opgaver.

På den anden side vil det at bruge de første øjeblikke af vores morgen til at tænke over vores mål hjælpe os med at leve mere fuldt ud. Derfor er Mirakel Morgen-rutinen designet til at få mest muligt ud af disse timer.

Du skal bare følge SAVERS-metoden, som faktisk er et akronym:

  • S står for stilhed.
  • A står for bekræftelse (affirmation).
  • V står for visualisering.
  • E står for træning (exercise).
  • R står for læsning (reading).
  • S står for skrivning.

Ifølge Hal Elrod vil det ændre dit liv totalt at udføre disse seks aktiviteter, så snart du står op. For at gøre det anbefaler han at stå op en time tidligere end normalt. For mange kan det naturligvis være svært at vågne op tidligere. Men hvis du er interesseret i at prøve Mirakel Morgen, finder du nedenstående en beskrivelse af hver af disse aktiviteter.

1. Stilhed

Det første, Elrod anbefaler, så snart du står op, er at fordybe dig i et helt roligt miljø. Stilhed giver dig mulighed for at orientere dig. For at udføre dette trin korrekt skal du tilbringe dine første fem minutters bevidsthed et andet sted end din seng. I løbet af denne tid kan du meditere, øve dyb vejrtrækning eller reflektere over, hvad du vil opnå.

På denne måde lægger du grundlaget, som vil hjælpe dig med at komme godt igennem hele dagen i stedet for at vågne op med bekymringer.

Kvinde mediterer som en del af Mirakel Morgen

2. Bekræftelser

Den anden aktivitet i Mirakel Morgen-rutinen bør tage dig højst fem minutter. Det handler om at bruge bekræftelser til at forbedre din selvtillid og have det godt med dig selv.

Bekræftelser er sætninger, som vi gentager for os selv med det formål at ændre vores tankegang. Deres indhold er normalt relateret til overbevisninger, som vi ønsker at etablere i vores sind.

For eksempel kan vi fortsat gentage for os selv, at vi er i stand til at overkomme en bestemt vanskelighed i vores liv. Hvis vi gentager det nok, vil denne tro i sidste ende synke ind i vores underbevidsthed.

3. Visualisering er en vigtig del af Mirakel Morgen

Dette trin er brugt i mange typer terapi. Idéen er at forestille dig selv i fremtiden, når du har opnået alt, hvad du ønsker. Hvordan har du det? Hvad laver du? Hvilke skridt tog du for at komme dertil?

For at visualisere korrekt skal du generere billeder, der motiverer dig. De skal dog også være troværdige situationer. Hvis du forestiller dig noget for komplekst, vil din hjerne afvise det. Faktisk kan dette have den modsatte effekt og få dig til at føle dig dårligt tilpas. Men hvis du gør det rigtigt, kan visualisering i fem minutter ændre dit liv.

4. Træning

Hvis du kun kunne udføre en aktivitet, som Mirakel Morgen foreslår, burde det bestemt være denne. Det har mange fordele for din fysiske og mentale sundhed at dyrke sport.

En kvinde, der jogger

De fleste mennesker siger, at de ikke træner på grund af manglende tid. Denne undskyldning er rimelig, hvis du har brug for at melde dig ind i et motionscenter, løbe en time på løbebåndet og ramme vægten.

Der er dog mange andre muligheder. I stedet for at føle dig som en hamster, der sidder fast på et hjul, hvorfor dyrker du så ikke yoga derhjemme ved at følge nogle videovejledninger? Hvis du er mere til intens sport, kan du altid se efter en intens træningsrutine til at træne dine muskler derhjemme.

5. Læsning

Læsning er en af ​​de sundeste vaner for vores sind. For eksempel viser en undersøgelse, at de fleste administrerende direktører i store internationale virksomheder læser i gennemsnit 50 bøger om året. Selvom du ikke behøver at gå til disse ekstremer, kan det gøre underværker for dig at integrere denne vane i din morgenrutine.

Forfatteren af ​​The Miracle Morning: The 6 Habits That Will Transform Your Life Before 8 AM  anbefaler, at vi læser cirka 20 minutter om dagen. Elrod beregner, at du kan læse cirka 10 sider på den tid. Det virker måske ikke af meget, men hvis du gør det hver dag, har du efter et år læst omkring 18 bøger på 200 sider.

Det er også vigtigt at vælge med omhu, hvad der skal læses. Vælg om muligt noget, der inspirerer dig og skaber en positiv sindsstemning. På denne måde vil du føle dig meget mere motiveret resten af dagen.

6. Skrivning som en del af Mirakel Morgen

Som det sidste anbefaler Elrod at dedikere de sidste fem minutter af din morgenrutine til at skrive dine tanker ned i en personlig dagbog. Du kan skrive dine idéer, bekymringer og drømme i den. Derudover kan du bruge det til at evaluere dine fremskridt på forskellige områder af dit liv.

En mand, der skriver

At skrive i en dagbog er noget, som vi alle har tænkt på at gøre mindst én gang. Dog er der få mennesker, der faktisk gør det. Hvis du prøver det, vil du bemærke, at du bliver mere fokuseret på, hvad du virkelig ønsker. Derudover kan det hjælpe dig med at huske både de gode og dårlige ting, du har oplevet.

At starte din dag med at få det rigtige ben ud af sengen skaber positiv energi resten af ​​dagen. I denne artikel lærte du om Mirakel Morgen, som foreslår seks aktiviteter, der kan føjes til din morgenrutine. Det vigtigste er nu at tage det første skridt. Hvad skal du begynde at gøre? Hvilket af disse trin fanger din opmærksomhed mest?

Det kan interessere dig ...
Madlavning som terapi kan være meget effektivt
Udforsk SindetLæs den på Udforsk Sindet
Madlavning som terapi kan være meget effektivt

Madlavning er en af de aktiviter, som der kombinerer kunst, teknik og viden. Men hvordan fungerer madlavning som terapi og er det effektivt?