Tre nøgler til at reparere din nedbrudte ånd

august 2, 2019
Der er mange forskellige strategier, du kan forsøge at bruge til at hjælpe dig med at forbedre din nedbrudte ånd efter en vanskelig oplevelse. Hvis du ikke tager ansvar, vil den følelsesmæssige tyngde gøre, at du bliver ved med at være ulykkelig.

Vi vil alle stå overfor dårlige og deprimerende oplevelser. En heftig diskussion, at blive behandlet uretfærdighed eller andre dårlige situationer, der kan efterlade mærker. De forårsager en sorg, der ikke går væk. Således er det vigtigt at vide, hvordan du kan reparere din nedbrudte ånd efter en dårlig oplevelse.

Desværre kan sådanne oplevelser nogle gange få dig til at føle dig nede, og de kan være rigtig irriterende. Samtidig er du ikke engang i stand til at værdsætte de positive ting omkring dig. Og det får dig til at skabe nye konflikter.

Der er visse følelsesmæssige vampyrer, der suger dig tør, hver gang du står over for dem. De forstyrrer dig og efterlader en dårlig eftersmag. Du skal lære at genkende disse giftige interaktioner og forblive så langt væk fra dem som muligt. Derudover er der tre effektive nøgler, der kan hjælpe dig med at reparere din nedbrudte ånd.

“Min frygt er mit eneste mod, så jeg er nødt til at skubbe mig igennem det.”

Bob Marley

Den første nøgle til at reparere din nedbrudte ånd: Undgå alt, der gør dig trist

Dårlige situationer og negative, pessimistiske mennesker er smitsomme. Dit eget dårlige humør og negativitet trives omkring dem. Og næsten uden at du bemærker det, har følelsen af, ​​at alt er forkert, fået et greb om dig. Du bliver irritabel og føler ubehag, men du kan ikke helt sætte fingeren på, hvad der sker.

Det første, du skal gøre for at reparere din nedbrudte ånd, er at identificere, hvad der fik dig til at føle dig dårligt tilpas. Hvad foruroligede dig mest i forbindelse med denne situation? Hvad får dig til at føle dig så oprørt og irriteret? Hvorfor plager det dig?

Der er to grunde til, hvorfor det er så vigtigt at besvare disse spørgsmål:

  • For det første, fordi dette vil give dig mulighed for at identificere årsagerne til dit ubehag.
  • For det andet, fordi det vil føre til, at du kan begynde at undgå de ting, der generer dig. Du vil ikke længere føle, at alt er forkert, men vil i stedet kunne se ting i et nyt perspektiv. Dette vil føre til indre fred og balance.
Tænkende kvinde

Identificer den dvælende angst

Du har tilsyneladende formået at reparere din nedbrudte ånd efter en vanskelig situation. Du er formentlig holdt op med at tænke på det, og fokuserer nu på noget andet. Du er muligvis stoppet med at føle det tidligere generende ubehag.

Men du kan dog stadig opleve spændinger. Hvis du ikke dvæler ved det, bliver du vant til det. Og så vil det på et tidspunkt endelig gå væk.

Men det er muligt, at du måske begynder at opleve den følelse af angst igen, dage eller endda uger senere. Ifølge psykoanalyse lyver angsten ikke. Det betyder, at angst ikke bare kommer ud af det blå. Det betyder, at du har følelser, som du ikke har behandlet endnu.

Af den grund er en genopblussen af ​​angst et fortællende tegn. Det er en alarm, der minder dig om, at du ikke er færdig med at behandle sagen.

mand ser ud over havet

Find balancen igen

Den bedste måde at reparere din nedbrudte ånd på er at gøre det, du nyder at gøre. Vend tilbage til din rutine efter at have isoleret og identificeret de negative følelser, som den vanskelige situation efterlod. Lad intet og ingen ødelægge din dag. Det er uundgåeligt at opleve dårlige situationer, men du kan ikke tillade dem at påvirke dig så meget.

Når du har behandlet dine følelser, skal du også fokusere på, hvad der får dig til at føle dig godt tilpas. Gå en tur og spis en is. Eller hav en samtale med en person, du godt kan lide. Bare gør alt, hvad der er stimulerende og positivt for dig i dag. Find balancen igen, og overvind dine dvælende dårlige følelser.

Men hverken det, at ignorere situationen eller at tillade dig selv at blive generet, vil genoprette din balance. Den sundeste måde at gøre dette på er at tage et øjeblik til at tænke, afklare situationen og isolere de følelser, der plager dig. Så gør noget, du kan lide. Derefter kan du vende tilbage til dit normale liv. Start på ny og bevæg dig videre til det næste i dit liv.

  • Augustine, N. R. (2001). Gestión de la Crisis. Grupo Planeta (GBS).