3 måder at få en positiv holdning på

Hvis du vil få en positiv holdning, bliver du nødt til at udøve kontrol over dine tanker. Det bedste værktøj er at lære at identificere hver af dem.
3 måder at få en positiv holdning på

Sidste ændring: 04 august, 2021

Vi har mulighed for at vælge at leve med en åben, positiv holdning til følelser og at nyde total velvære indefra. Stop med at lide ved at være modig nok til at give dig selv ubetinget kærlighed.

At leve med en åben holdning indebærer at ændre nogle af vores vaner og overbevisninger. Der er mange, der kalder dette en modenhed. Og andre foretrækker at sige, at det simpelthen er behovet for en ændring i perspektivet i vores egen personlige virkelighed for hver enkelt af os.

Sidst på dagen søger begge muligheder at opnå en positiv holdning. For at opnå dette vil jeg i dag meget gerne invitere dig til at overveje tre måder at få en positiv holdning på. Det gøres ved at lære at ændre dit liv og dyrke den bedste version af dig selv.

“Jeg tænker ikke på alle den ulykkelighed, men på al den skønhed, der stadig er tilbage.”

Anne Frank

Vær taknemmelig

Nogle gange overser vi, at det enkleste er det, der giver os en rolig og glad oplevelse, der hjælper os med at sætte pris på alt omkring os på en ufattelig måde.

Vi glemmer mange øjeblikke som disse, som vi skal være taknemmelige for. Vi skulle føle os taknemmelige for muligheder. For ikke alle har en chance for at leve. At ære livet og alt, hvad der sker i det. For det har magten til at give os de bedste følelser, lærdomme og oplevelser.

Takkekort med blomster

Lærdomme og oplevelser, der får os til at opbygge den bedste version af os selv: Den sande menneskelige essens. Baseret på de vitale love i alt, hører vi til noget større. Det er noget, vi alle føler i hvert af vores hjerter.

At være taknemmelig for de mennesker, der elsker os, for at føle og være i live, at nyde enhver oplevelse og person ubetinget er nødvendigt, hvis du vil have en positiv holdning. At takke er at genkende og værdsætte alt omkring dig.

“En lykkelig person har ikke et bestemt sæt omstændigheder, men et sæt holdninger.”

-Hugh Downs-

Arbejd med din kropsbevidsthed for at få en positiv holdning

Kroppen er vores værktøj til at oprette forbindelse til vores indre visdom, vores guddommelige gave: Det, der giver os pligten til at dele med dem, vi elsker.

Tanker påvirker kropsholdning, vejrtrækning, vores bevægelser og især vores holdning til de oplevelser, der repræsenterer en barriere, og som kan efterlade en uhyre rig lære som et minde.

Vores krop markerer foreningen af alt med os selv. Når vi bliver opmærksomme på vores krop, kan vi ændre og variere den måde, hvorpå vi håndterer positive følelser.

Husk, at din hjerne er et værktøj, der giver dig mulighed for at ændre din holdning til din egen livserfaring på få sekunder. Derfor er det vigtigt at vise bevidsthed og respekt for den. Husk at for at gøre dette skal du engagere dig i fysisk træning og spise sundt.

Meditere og berolige dit indre

Hvis du vil få en positiv holdning, bliver du nødt til at udøve kontrol over dine tanker. Det bedste værktøj er at lære at identificere hver af dem. For at gøre dette er meditation en af de bedste muligheder. Det vil give dig indre sindsro, når det kommer til at kontrollere dine tanker.

Kvinde dyrker yoga

Så jeg anbefaler yoga, tai chi, pilates eller åndedrætsøvelser, der giver dig mulighed for at bruge lidt tid på at hvile. Hvil er afgørende for at føle sig rolig og have et roligt sind for at sætte tingene i perspektiv.

Undgå at bruge undskyldninger for så vidt angår tid. Dette er en af de største barrierer, når du udfører sådanne øvelser. Husk, at hvis du ikke hviler, vil du gradvist være mere sårbar over for stress og træthed. Tag dig tid til at tillade dig selv at reflektere over “hvorfor” for dine tanker.

“Den største opdagelse i min generation er, at mennesker kan ændre deres liv ved at ændre deres holdninger”

William James

Det kan interessere dig ...
Lær at sige, hvad du føler
Udforsk SindetLæs den på Udforsk Sindet
Lær at sige, hvad du føler

Lær at sige, hvad du føler, for det vil forbedre din mentale sundhed. Ved at kommunikere med dine følelser kan du få det bedre.