Forstå din frygt for at kende din modstander

· februar 5, 2018

Frygt, den mest ubegrundede, for dårlige ting, der kunne ske for os eller forårsage os en slags fremtidig skade, er hovedårsagerne til vores utilfredshed. Vi gemmer alle noget frygt, som får os til at opføre os på en undvigende måde i visse afgørende situationer i vores liv. Således er der ingen større modstander end os selv og vores egen frygt. Derfor bør du lære at forstå din frygt.

Frygt stammer fra tidligere erfaringer. I processen med socialisering fra barndom til voksenalder får vi vores frygt. Normalt er det fra de mennesker, der var enten tættest eller mest indflydelsesrige for os. Dette sker normalt på en underbevidst måde. Hvis disse mennesker er referencepunkter eller rollemodeller for os, vil deres frygt påpege farer og ubehagelige situationer, som vi bør undgå.

Hvis vi trækker denne frygt med os i lang tid, og vi giver den mulighed for at vokse og optage en stor plads i vores daglige liv, tillader vi den at blive et tilbagevendende filter, som vi bruger til at behandle virkeligheden. For at dette ikke skal ske, er det positivt at vide, hvor denne frygt kommer fra, og handle. I lyset af frygt: handling og engagement.

Alenetid kan hjælpe dig til at forstå din frygt, ligesom denne kvinde i glas

“Hvis udfordringen er imod dig selv, er modstanderen indeni.”

Når din motivation er frygten selv

Frygt er en primitiv følelse, der har givet plads til menneskehedens overlevelse. Som med alle andre følelser, hvis den er reguleret, har den en funktionel værdi. Men hvis det er ureguleret, er det en af ​​de mest skadelige følelser, vi kan opleve. Hvis vores frygt overtager vores liv, vil dette liv nu blive styret af undgåelse. Også ved angst og irrationel adfærd. Det kan også føre til lidelser med stor depression.

Når vores handlinger er motiveret af frygt, nyder vi ikke os selv eller livet. Vi søger simpelthen at kvæle den uro, der produceres, forsøger at stoppe op eller sænke væksten. Der er mange slags frygt. En person kan føle sig bange for specifikke ting, såsom spøgelser, hunde, vand, duer osv. Men der er også frygt, som er mere diffus, såsom frygt for at tale med fremmede, starte noget nyt, tale offentligt, flyve osv.

Listen over ting, vi er bange for, kan være uendelig. Det kan derfor være svært at forstå din frygt og dens oprindelse. En frygt kan have flere forskellige betydninger og manifestationer for hver enkelt person. Selvom de strategier, der anvendes i en terapeutisk konsultation for at forsøge at overvinde dem, er ens. De fokuserer på fællesnævneren for al frygt. For at kunne konfrontere og forstå din frygt skal du slappe af, blive rolig, observere objektivt og i kontrast med fakta, for at din reaktion skal være hensigtsmæssig og positiv. Hvis du ikke kan dræbe monstrene, så tæm dem.

Hvis du ikke kan forstå din frygt kan du få lyst til at gemme dig ligesom denne kvinde

“Frygt er altid villig til at se tingene i en værre version, end de virkelig er.”
Tito Livio

Identificer og forstå din frygt for at lære din modstander at kende

Det første skridt til at overvinde din frygt er at forstå dets oprindelse. Meditation og selvevaluering skaber vejen til at forstå os selv og lære vores sande modstander at kende.

Hvor kommer vores frygt fra? Frygt kan komme fra noget, der er blevet sagt til os, noget vi har set eller tidligere erfaringer. Når vi kender årsagen, kan vi begynde at arbejde på at overvinde det. For at identificere årsagen er det godt at undersøge de overbevisninger, der understøtter vores fobier.

Tro, der fører os til frygt, er overdrevne tanker, der aktiveres uden tilstedeværelse af nogen reel trussel. I disse situationer opstår der en forvrængning i systemet af frygt. Der er en forvrængning i vores følelser, som er fremprovokeret af vores tro.

Pige med sommerfugle

Vores frygt er fjender, der lammer os. Fjender, der kun findes i vores sind og holder os fra at udføre den nødvendige adfærd på daglig basis. Selv udefra er disse ikke nok grund til at føle sig uarbejdsdygtig. At identificere og konfrontere dem vil gøre det muligt for os at se, at de fleste typer frygt er overdreven og kun tjener til at dække usikkerhed.

Når vi befinder os i en situation, vi ikke kan lide og har lyst til at løbe væk fra, er det bedst at handle. For at gøre det skal du rejse gennem din indre verden, uden at miste de eksterne referencer for at forså din frygt. Først og fremmest skal du analysere, om din frygt er reel eller imaginær. Hvis den er virkelig, består et godt initiativ i at se på den situation, vi befinder os i, finde på alternative handlinger og træffe en beslutning. Hvis den er imaginær, kan du gennemføre det, vi har sagt i hele artiklen!

“Ingen har nået toppen sammen med frygten.”
-Publio Siro-