10 måder at få giftige mennesker ud af dit hoved på

14 august, 2017

Har du nogensinde tænkt over, hvad nogen har sagt, og undret dig over hvorfor?

Når nogen sårer os, sårer vores børn, forældre eller elskede, taler om os bag vores ryg eller bare opfører sig vanvittigt, kan de ende med at betage vores tanker i timer, dage eller endda måneder.

Vi kan ikke holde op med at tænke på deres opførsel, og vi mindes konstant, hvordan de så ud, og hvad de sagde. Dette sker ofte, for eksempel med par, der ender deres forhold pludseligt.

Giftige tanker

Dette resulterer i en cyklus af giftige tanker. Og de fleste af os ved, at denne måde at tænke på er skadelig, både psykisk og fysisk. Undersøgelser viser, at et sind fyld af giftige tanker er et surt og usundt sind.

Når vi genskaber minder om skænderier, vrede eller tab, skaber det stress. Det kan have en fysisk og psykisk eftervirkning. Undersøgelser viser endda, at giftige tanker spiller en grundlæggende rolle indenfor sygdomme, såsom depression, kræft, hjertesygdomme og autoimmune sygdomme.

Hvordan kan vi slippe af med giftige tanker og negativitet?

Vi arbejder meget hårdt for at fjerne giftige ting fra vores liv, hvad end det er at købe økologiske produkter, kontrollere vores kost, smide kemikalier ud, spise økologisk, gøre miljøvenligt rent, bruge økologisk kosmetik osv. Men vi bruger meget lidt energi på at tænke miljøvenligt.

Hvad er den grønneste løsning mod giftige tanker?

Hvordan kan vi stoppe med at tænke på negative mennesker? Hvordan kan vi glemme deres attituder eller opførsel, der skuffer os? Hvorfor bliver disse ubehagelige minder ved med at komme frem?

Disse to små, men vigtige idéer hjælper dig med at fjerne negative folk fra dit sind, eliminere den giftige cyklus, der bliver ved med at komme tilbage. Prøv disse måder at tænke og opføre sig på. Så vil du kunne befri dig selv fra den person for altid.

Adfærd og tanker, der kan frigøre én fra giftige personer

  1. Tal mindre om dem og lad tiden gå.
  2. Vent og se, hvad der sker. Vi føler ofte, at vi har brug for at svare og reagere på besværlige mennesker og situationer med det samme. Giv i stedet dig selv lov til at vente og se, hvad der sker.
  3. Frigør dig selv fra bebrejdelse. At tænke på tidligere begivenheder og bebrejde dig selv er sjældent produktivt. Uenigheder og misforståelser sker bare nogle gange på grund af forskellige ting, som en dominoeffekt. Generelt er ingen ansvarlig for al bebrejdelsen.
  4. Prøv at få den anden person til at tænke mindre på dig. Selvom du ikke fuldstændigt kan kontrollere, hvad andre tænker; det er umuligt.
  5. Tag dig af dine egne problemer først

    Det er lige meget, hvad der skete. Det største problem er din egen vrede. Vrede skaber en eksplosion af følelser, der afholder en fra at svare på en fyldestgørende og produktiv måde.

  6. Når du er sur, smuldrer dit sind. Du kan ikke tænke klart, kreativt eller gennemtænkt om, hvordan du håndterer situationen, når du er sur. Hvis du vil tænke klart, kan du ikke være sur over noget. Forbliv rolig.
  7. Tro ikke på, hvad du tænker. Når bekymring, sorg, frygt, angst eller vrede tager over, får vores fysiske og psykiske tilstand os til at tænke irrationelle tanker, der virker meget virkelige, selvom de ikke er det. I dette tilfælde kunne vi lave en dårlig vurdering, så vi skal passe på.
  8. Du kan ikke kontrollere tid. Når vi tænker på tidligere begivenheder, der har såret os, leder vi nogle gange efter, hvad vi kunne have gjort anderledes for at undgå uenighed og dårlige resultater. Det, der skete igår, er lige så meget i fortiden som noget, der skete for tusind år siden. Vi kan ikke ændre, hvad der skete i den Maianske periode, og vi kan ikke ændre, hvad der skete sidste uge.
  9. Det er ikke nødvendigt at være trofast mod vores sorg; vi kan tilgive. Vi har en tendens til at være loyale overfor vores sorg. For at frigøre os selv fra det er tilgivelse det bedste. Tilgivelse er ikke kun noget, vi gør for den anden person. Vi gør det også for os.
  10. Besæt et andet tankerum. Meditation, ledsaget af stærke billeder, kan hjælpe os med at tænke mindre giftigt. For eksempel kan det at forestille sig det dybe blå hav berolige dit sind, hvilket ikke efterlader plads til giftige tanker.

Har det forladt dit sind endnu?